-->

ADVERTISEMENT

TV2 Live

TV2

ADVERTISEMENT

Tonton TV2 Online Live. TV2, semula bernama RTM2 atau Rangkaian Kedua merupakan saluran televisyen yang memulakan siaran rasmi pada 17 November 1969.

Siaran RTM2 pada masa itu meliputi rancangan hiburan dan filem berbahasa Melayu, Inggeris, Mandarin, dan Tamil. Bersamaan dengan RTM1, pada tahun 2011 dilancarkan kembali dengan nama baharu iaitu TV2 dengan slogan Tetap Unggul, menggantikan slogan lama Saluran Emas dan Dunia Ria. Sempena sambutan ulang tahun ke-73 RTM, pada 1 April 2019, TV2 memulakan penyiaran HDTV. Siarannya tersedia secara eksklusif menerusi MyFreeview DTT di saluran 102.

Bagi menarik lebih ramai penonton setia, TV2 menyiarkan beberapa rancangan baharu seperti Playtime On 2, E-Shoppers, dan Whassup. Hadir juga rancangan khas untuk kaum Cina iaitu Dim Sum Hour, Chopstick On 2, dan Gallery Phoenix. Untuk peminat drama, TV2 menghadirkan drama Tamil Kaaval Musim 4 serta drama Melayu Manuskrip Cinta, Rujuk, dan Syurga Tanpa Dosa. Sementara itu, rancangan kanak-kanak turut disiarkan seperti Chiki Boom, Kid Zooners, ABC Hoorey, dan Nadim.

ADVERTISEMENT


Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel