-->

ADVERTISEMENT

Astro Arena

ADVERTISEMENT



Tonton Astro Arena Online Live. Astro Arena ialah saluran sukan berbahasa Melayu pertama yang bersiaran 24 jam sehari. Saluran ini merupakan saluran sukan tempatan dan luar negara yang dipancarkan melalui Astro di bawah Pakej Famili Astro sejak 26 Mac 2010.

Penonton dapat mengikuti siaran Astro Arena menerusi saluran 801 mulai 12 April 2021 untuk HD, setelah sebelumnya saluran 801 untuk SD dan 802 untuk HD. Saluran SD pula meneruskan siaran pada platform NJOI melalui saluran 831 hingga 31 Disember 2021 dan akan ditamatkan pada 1 Januari 2022. Saluran Astro Arena HD pula akan bersiaran di platform NJOI melalui saluran 801.

Saluran Astro Arena pernah membuat liputan langsung Sukan Asia Tenggara (SEA Games) Kuala Lumpur pada 19 hingga 30 Ogos 2017. Kerananya, Astro Arena menjadi saluran pertama dalam negara yang meliput acara sukan tersebut.

Antara siaran sukan yang disiarkan di Astro Arena iaitu Kafe Sukan, Raket, Nadi Arena, Bola@Mamak, dan Masa Tambahan. Selain itu, Astro Arena juga menyiarkan drama sukan pertama Malaysia iaitu Kita Regu serta serta Liga Premier Malaysia dan Liga Super Malaysia.

ADVERTISEMENT


Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel